10 October 2011

Abang Hensem

Tepat jam 4.00petang, aku pulang dari kelas. Perut berkeroncong mintak diisi. Langkahku dilajukan.

"Abang! Keropok lekor dua ringgit yep!" Aku jerit kat abang hensem tu sambil tunjuk meja aku dan kawan-kawanku.

"Siap!!" abang hensem tu layangkan thumbs up kat aku. Caiiitt, tipu la sangat. Keropok ngah goreng tapi cakap da siap. Heh.

1minit.

2minit 45saat.

4minit kemudian keropok itu tiba. Berasap beb. 


Cepat je aku nak capai 1. Tiba-tiba tanganku ditepis.

"Ape ni? Bace doa dulu la dija! Hehe." kawanku tanpa muka bersalah menegur aku. Dia tak tahu aku da baca doa kul 4.00 tadi da. Pukul 4.00petang. Masa balik kelas oke!!

Aku tadah tangan. Lantang doaku. Orang meja belakang pon sibuk je nak aminkan. Bau keropok lekor tu menusuk-nusuk hidung aku. Sambalnya yang pedas-pedas manis itu menarik minat aku.

Aku amik satu. Cicah dengan sambal. Sedap. Sampai terpejam-pejam mata aku menikmati kesedapan keropok itu. Apa yang abang hensem tu isi sampai rasa keropok ni sedap giler?

Bila aku bukak mata.

Keropok tinggal 1. Alamak, aku lame sangat ke menghayati keropok tadi? Aku panjangkan tangan. Tapi tangan kawanku bernama M lagi panjang.

"OUHHH, KEROPOK AKUUUUU!!!" spontan aku jerit.





Pssstttt, cerita ini direka semata-mata memenuhi permintaan perut yang tetibe teringin nak makan keropok lekor.. Siyes, terbau-bau keropok ni..... KORANG TAK KECIAN KAT SAYA KER????? (*_*)
Psstt sekali lagi, tetiba rasa pelik ngan tajuk entry nih. Erkk, oke abaikan~


6 comments:

yaya said...

tjuk entry tak dek kaitan ngn kropok yg awk idamkan ok??hahah

dja_amiensukhri said...

yaya: hohoho.. tajuk sebenar ialah KEROPOK YANG HENSEM!! ^_^

yaya said...

t kta bli la ari rbu ni..encik kropok yg ensem tu,...

dja_amiensukhri said...

yaya: yeayy!! beli di pasar ump yep.. =)

Ciputchiapp said...

haha..bongek..blh plak dy reka cite..

dja_amiensukhri said...

ciputchiapp: jeles larh tuuuuuu.. takpe2, kite paham.. keekekee >_<

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...