19 December 2011

Dija budak baik =)


Assalamualaikum.
Korangggg... Apa khabar? ^_^ 

Hari ni saya nak bercerita. Bukan sal Sang Kancil dan Buaya. Bukan jugak sal Potato People. Tapi pasal suara orang. Suara orang disekeliling kita bila kita berbuat baik. Pernah tak dengar orang cakap:

"Eley, kau ingat kau da bagus sangat ke nak tegur-tegur orang ni?? Da abis alim la tuh?!?"

Ops, kasar kan? Oke, abaikan. Kawan korang semua baik-baik kan. Mane ada yang cakap macam ni kan? Uishh, kawan saya pun tak pernah bercakap macam tu. Orang luar negara la tu kot. Tak pun orang planet lain. Eh, law planet lain bukan orang, tapi alien. Hehe.

Kalaulah saya terdengar alien bercakap seperti ini, mesti hati saya tersentuh. Bukan kerana terharu tapi tersentap oke. Kebetulan pulak tadi saya terjumpa kata-kata ni dari kawan saya. Match la sangat. So, tak salahkan saya berkongsi. Selamat membaca.. (^_^)



Orang yang tulis benda-benda baik,
Tak semestinya orang tu baik.
Tapi, sekurang kurangnya orang tu tak tulis benda-benda tak baik kan?

Orang cakap benda baik,
Tak semestinya orang tu baik.
Tapi, sekurang kurangnya orang tu tak cakap benda-benda tak baik kan?

Orang buat baik,
Tak semestinya orang baik.
Tapi sekurang-kurangnya orang tak buat benda yang tak baik kan?


Erk.. Jangan pening-pening. Secara ringkasnya, jangan menilai orang. Perhatikan diri kita dulu. Kenapa perlu pertikaian kebaikan orang sedangkan diri kita sendiri pun ketandusan. (^_^) Hehe. 

Apa yang saya faham, saya ni bukanlah bagus sangat pun. Tapi insyaAllah.. Saya menuju dan berusaha untuk menjadi yang lebih baik. Semoga dipermudahkan. Amin..


Pssst.. orang cakap kalau sebut benda yang sama banyak kali, nanti jadi kenyataan. So, bacalah tajuk entry ni banyak-banyak kali yep.. Haha. Gurau je.. (>_<)

10 comments:

Woofer Storm said...

semoga dija jadi yang terbaik dari yang baik2 tu..

#slmt malam..best entry ni^^nampak cool...

dja_amiensukhri said...

Woofer Storm: thanks!! =)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

xkenal maka xcinta.. dh kenal baru la tau die tu baik ke tak kn :)

Unknown said...

mne la ade org nk jd jahat an..
manusia adalah sebaik2 kjadian ..xkn la nk jd buruk plk.. :)

Nurul Aqilah said...

qila da ckp seploh kali da ni..hehe

Ciputchiapp said...

baiklah..sy baik ! ok bye.

dja_amiensukhri said...

Taufiq Arifin: betul sangat la tu :)

ubaidillah zulkefli: alhamdulillah. :)

Nurul Aqilah: hohoo, mekasih.. =)

dja_amiensukhri said...

cipUtchiaPp: saya pun baik jugakkkkkkk.. hehe ^_^

Mr.Superman said...

:)betul.'sekurang2nya'..

dja_amiensukhri said...

Abg Stalker: ye abg. sekurang-kurangnya kite tak jahat.. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...