24 March 2011

Bersedekah..

sue dan emy~~
sayang kamu..

tadi saya, emy, dan sue berbasikal ke pasar malam gambang.. saje amikamik angin sebelum berbuka puasa.. abis setiap pelusuk pasar tu kami jalan.. law diikutkan nafsu ni, banyak menda yang nak dibeli.. tapi pikirkan semula, perut saya taklaa besar sangat oke... huhu..

taufufaa, nasikerabu, apambalek, roticanai, yongtaufuu, popia, meesup, jagungbakar, ayammadu, ayampercik, laksa... oke cukup.. tanak la cakap sume nati awak terliur lak.. tapi yang pasti, semua best.. ngehehe.. (>.<)

bagi yang duk umah senirik, nak bli lauk basah macam ikan, ayam, dagingfresh, kepalalembu pom ada..

tengah jalanjalan kami dengar "quackquack~~" ait, cam bunyi itik.. betul laa tu.. anak itik, hamster, ikan pelaga, kurakura pom ada.. oke, orang cina ni memang pandai wat bisnes betul..

pas kenyang penat tengok makanan, baru laa saya decide nak beli nasikerabu.. time tunggu pakcikkerabu layan customer, saya dengar orang bebelbebel belakang saya.. oowh, makcik tu marahmarah sebab tadek orang sedekah wit kat dye.. saya tengok makcik tu sempurna tubuhbadan.. mampu cari kije yang lagi baik.. oke, mungkin dye takcihat, tapi jangan la sentuhsentuh setiap orang yang lalu sebab nak suh sedekah.. bila orang taksedekah, dye marahmarah lak.. orang laen pom takselesa.. patut ke?? moga makcik tu dapat sumber rezeki yang laen juga.. (tibatiba terpikir, mana anakanak dye? hope, kita dijauhkan dari buat ibu kita macam tu..)

ini saya.. oke, saya gemuk.. )=


senyuman itu sedekah.. ^_^


5 comments:

Darimo said...

aik? xsedekah wit ke? ingat kn sedekah wit kat mak cik tu...acece

dja_amiensukhri said...

haip.. bersedekah taley britaw orang.. hehehe~~

Ciputchiapp said...

thanks dja..syg kamu juge~

Ai Senpai said...

jgn sedekah kat mak cik tu sbb die tipu tu...kat psr mlm kmaman pun ade gak die...orang da tau sgt mak cik tu penipu..

dja_amiensukhri said...

emy:: welcome.. :))
azizi:: ayoy0o.. camtu pulak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...