11 April 2011

best giler DER..

DER atau nama manjanya Dusun Eco Resort adalah satu resort best yang terletak di Bentong, Pahang. Resort ini menyediakan banyak pakej aktiviti dan penginapan bermula dari serendah RM36.00 satu malam. DER juga mempunyai oke, cukup laa setakat ni. law nak tahu lebih lanjut, google la eh.. hehe.. tujuan utama saya adalah untuk menceritakan keBEST-an saya sepanjang berada disana jep..

camne ek nak cerita? cilap tul tak amik gambar sebab sibuk sangat nak masukkan muka senirik lam dslr orang laen sampai fon murah saya pom diabaikan.. adehh.. hmm, saya cerita melalui aktiviti la yep..
  1. dalam perjalanan pergi:: saya duk ngan dak yang saya tak kenal. dye tanak pandang saya pom. so camne saya nak taw name dye.. )=
  2. sesampai diluar DER:: tengok fon, EMERGENCY CALL ONLY. owhhh.... )=
  3. perjalanan masuk DER:: naek lori wooo~ tak pernah pom naek lori seblum ni. tu pasal excited giler. melambunglambung rasanya. (kawen nati nak adiah lori boleh tak? cam best jep. haha) (>.<)
  4. icebreaking:: saya tersipusipu nak kenalkan diri. (~.~)
  5. tidow:: sejuk walaupom dah pakai selimut berlapislapis. agakagak suhu time tu 23⁰celcius kot.. grrr.. (*.*)
  6. mandi:: air dye memang terbaek laa. terus dipam dari kolam kot. sejuk giler. law basuh muka cam lam cerita P.RAMLEE pon takpe sebab wat camtu pom da segar. (tapi saya tak wat camtu larh!!) (>.<)
  7. makan:: best sesangat.. ikan patin masak tempoyak, rendang ayam, sup tulang, kari ikan yang kaw, keropok lekor. kami siap dapat bbq dari group laen lagi.. (>.<)
  8. explorace:: dapat group ngan dak kelas. berlari sanasini, kurang daa 1KG. ngee~ (>.<)
  9. jungle trekking:: trek yg agak susah tapi enjoy sebab saya berjaya wat semua. haha.. hebat la saya.. (>.<)
  10. mandi kolam:: waa, dapat berendam jap. pas puas berenang kuaklintang, baru laa naek dari kolam.. (>.<)
  11. nite walk:: saya takut akan kegelapan. naseb baek group saya support. bila kua, belagak cam berani jep. ececeeh.. (>.<)
  12. merentas jambatan gantung:: gayat giler... tapi tengok membe depan cool jep, so saya pom watwat cool laa.. huhu (>.<)
  13. flying fox:: arrrrrr.. nak jerit tapi tak terkeluar suara.. hehe.. (>.<)
  14. balek ump:: tidow sebab da penat sangat daa.. (+.+)
groupku yang cool.. enjoy ngan kamu semua.. terima kasih.. =)
berdiri: fatin, saya, adeq, iso, addam, ieqa.
duduk: muin, mat.red, o'ol.
disnap oleh amran menggunakan dslr addam. tQ..

kesimpulannya, program ni amat best.. saya boleh kurus ngan program camni.. so, saya berharap ada banyak lagi program camni.. haha.. =) 

12 comments:

ezza haniza said...

hai boleh ngorat dak ump sorg..gagaga

Fariz Reza [FR] said...

addla saya di FB...nnt sertakan nama(DJA) takut nnt saya tak approve pulak.......cari badge saya kat dalam blog belah kanan...bukan ape tak boleh camni...nnt awak akan gemuk nanti kalo tak get proper foundation about eating

abc123 said...

waaahhhh best gila. dah lama kot tak buat aktiviti macam ni semua. night walking, jambatan gantung, huaa bestnya! :D

dja_amiensukhri said...

ezza haniza:: amik la.. nak yg mane?? haha..

dja_amiensukhri said...

trainer fariz:: huu, insyaAllah..

dja_amiensukhri said...

lieyy:: best taw.. huhu.. law diikutkan, saya tanak wat.. tapi membe laen ley wat so mesti saya pom ley kan.. huhu.. :P

Saddan Juhari said...

nite walk paling haram

dja_amiensukhri said...

sebab kau asik terjatuh eh?? grrr.. aku pom ada terjatuh laa..

Ciputchiapp said...

hahahaahha..dja,,dgr tuh nsht dr trainer fariz...lallala :p

dja_amiensukhri said...

emy, errkk.. haha..

Cikbeyla Nabiella said...

best nye! tak penah buat actvty mcm tuh. :D

dja_amiensukhri said...

nabielahuda:: try laa.. best.. rasa rugi taw law org laen ley wat, tapi saya taley.. sbb tu saya join semua.. (=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...