24 May 2011

KEEPER TERBAEK..


Inilah gambar saya masa kecik.. sekecik bola piala dunia.. sekarang?? =.='
okeyh, jangan percaya sebab itu semua tipu jep.. ngee..
Hee, sebenarnya saya nak cite sal tournament bola futsal yang saya bincang ngan 3ECKHAM, 0WEN, TORRE5, dan BALLA(K pada aritu.. (bukan nama sebenar.. actually, tournament sesama sepupu tuu.. haha..) Perbincangan tu bersaksikan airnescafe, kakibangku, dan bulanbintang..

Sebenarnya kami tataw maen bola pun.. Hobi masingmasing:: kumpul setem, tangkap rerama. Nampak gayanya parah nih.. Boleh ke kami maen bola?

Saya melantik diri senirik sebagai kapten.. hee.. Kami excited berlatih tapi jogging cikit daa semput.. Diwajah masingmasing tergambar sinar kekalahan. Adehhh..!!! Hari pertandingan akhirnya tiba.. Rasanya dah sedia dari segi mental dan fizikal neh.. Ciap wat latihan tambahan ngan pertolongan PS3..

Sebelum bertanding, team lawan  daa cam ayam laga tak sabar nak masuk gelanggang. Alah, ape ada hal, bola tu bulat laa. Macammacam ley jadik. Yang penting saya kapten yang cool.. (^_^)

Perlawanan baru mula tigaminit, kami dah bolos empatgol. Maknanya 1.25 gol per minit. Wah ni rekod ni lam dunia bola sepak.. Tapi pas tu pintu gol kami bagaikan menerima kedatangan tetamu dihari raya dengan meriah sekali. Tak putusputus jaringan gol menjelma tanpa segan silu. Haisshh, nasib baik laa bunyi wisel separuh masa menyelamatkan kami buat sementara waktu..

Sebagai kapten, saya kena buat sesuatu. Law tak malu besar tujuh keturunan nih. Jadi separuh masa kedua saya jadi goal keeper (yang sebenarnya saya da pancit.. jadi keeper tayah nak belari sangat.) siapa sangka bakat yang ada pada saya sebagai penjaga gol kecemasan..

Sepanjang separuh masa kedua, saya berjaya menyelamatkan semua percubaan lawan. Sebijik pon tak bolos. Dengan lutut, siku, telinga, dan ibu jari kaki semua saya selamatkan.. Walaupon team saya kalah, saya tetap bangga.
Jadi manamana pasukan bola sepak yang memerlukan penjaga gol hebat boley laa col 014 tekantekan tak dapat.. Hee..

6 comments:

Anonymous said...

pehhhhhh..teroret kot main futsal..ajo blh..??xpenah g pastu x thu kebede putsal2 tu..haha -_-

dja_amiensukhri said...

alamak.. law wina maen mesti lagi pro kan? ngee~~

wanzafirah said...

wah, terrornya !

Adila Khir said...

cte la pasal secret admire tuu... hohoo

dja_amiensukhri said...

che's daughter: hehe.. ada khidmad yang memerlukan saya ker?? kekeke =P

dja_amiensukhri said...

haip dilla kamu ni.. haha.. tapi bernas gak idea tu.. lalalaa~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...