15 October 2011

2. Perihal Wanita

Ni saya amit dari FB kawan saya.. Dia cakap, Dr.FadzillahKamsah cakap, ada 7C yang boleh watkan si suami benci si isteri.. Apakah?? Jeng Jeng Jeng!!

1. CABAR
Lelaki ni ego.. Dorang tak suka dicabar lebih-lebih lagi oleh perempuan.. So, jangan mengada-ngada nak cakap "Law abang berani, cubalah cari perempuan lain!!"  Hoho.. Nanti yang putih mata, kau la cik kak oi..

2. CABUL
Cabul ni maksudnya perangai yang tataw malu.. Pergaulan bebas antara lelaki ngan perempuan. Dari segi percakapan lak, tak malu nak cakap ape-ape.. Dengan mertua pon nak cakap camtu ke? (Err, sebenarnya saya tataw sangat sal nih sbb before ni saya pikir cabul tu same je cam celupar.. nak google, laen lak keluarnya.. haishh.. =.= )

3. CELUPAR
Mulut tu jaga.. Jangan celupar sangat.. "Lorh.. Abang pakai apepon tetap tak ensem laa!!"  Uishh, touching la suami tu.. Tidow lua nanti baru taw..

4. COMOT
Amboi.. Time g kerja kemaen cun.. Tapi kat rumah, comot jep.. Bukan make-up tu untuk suami ker?? Lalalaallaa~~

5. CEMBURU
Cemburu tanda sayang. Ops~ Tapi law cemburu melampau, bosan gak jadinye.. "Abang, nape baju abang ada bau perfume perempuan??!"  (Heh, padahal perfume sendiri..) Percaya tu yang penting! Ececehh..

6. CEREWET
Normal la nak cerewet.. Tapi kena la bertempat.. "Abang, kite tanak makan kat kedai tu.. Tadek aircond!"  Huishh, ni cerewet ke demand nih?? Atoiii~

7. CINCAI
Kemas rumah cincai, masak cincai, jaga anak cincai.. Anak da masuk longkang, ibunya tengok tv lagi.. Ish3..


Kawan-kawan.. 7C ini lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya. Mungkin kita ada salah-satu daripadanya.. Oleh yang demikian, mari kita sesama berubah.. Renung-renungkan dan selamat beramal!! (ait, tagline sape nih??)


psstt, 7C tu memang dari Dr.FadzillahKamsah tapi huraiannya tu saya wat pepandai jep.. ^_^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...