07 December 2011

Mereka gedik dengan saya.

Assalamualaikum..
Hai! ^_^

Pernah tak rasa mata tergedik-gedik sendiri? Automatik. Eh jap, taw tak camne mata tergedik-gedik tu? Alamak, saya tak pasti la pulak perkataan spesifik untuk mata tergedik-gedik tu apa. Yang pasti, bukan macam mereka berdua ni taw.. (^_~)
|
|
V



Erk, abaikan mereka. Mereka hanya kenyit mata kat saya jep. Jangan jeles. Hehe. =P
Oke, berbalik kepada mata tergedik-gedik. Saya ada terdengar auta mengatakan perbezaan maksud mata kanan yang tergedik dan mata kiri yang tergedik.

Bila mata kanan tergedik-gedik, ini bermaksud ada orang jauh nak datang rumah. Alaa, macam ada orang nak melawat kita la tu. Hehe.

Tapi bila mata kiri tergedik-gedik, ini bermaksud ada something yang akan buat kita menangis. Huwaa~ tak suka!

Baru-baru ni, mata kiri saya tergedik-gedik. Saya cepat-cepat tutup mata saya. Takut la pulak law ada yang nampak, dia cakap saya nak gedik kat dia lak nanti. Saya beritau kat kawan, dia cakap mesti jap lagi dja nangis. Haa? Apakah ini satu petanda buruk? Saya wat tak tahu je. Tapi, tiba-tiba saya ternampak sesuatu yang mengganggu-gugat hati saya (cett, ayat sastera giler). Automatik saya menangis. Haha. Kelakar. Oke, itu sahaja.


Psstt, mungkin ianya hanya satu kebetulan. Jangan percaya auta tersebut oke. 

13 comments:

yaya said...

mata sy tak gedik3..tpi tlinga sy tergedik3 sbb dgar sindiran orang..hahhaha..gedik smpai berasap..hhahahah

dja_amiensukhri said...

uish yaya.. bersabar lah yep.. moga kamu tabah menghadapinya. hehe. :)

Unknown said...

tuh namenye twitching of the upper eye lid..hahaha..xde pe2 pon senanye..sbb2 jadi gitu kalo x silap mate penat, kurang tdo, bnyk ngadap mende2 cam buku ke lappy ke pastuh 1 ag tinggi kandungan kafien..gitu la..sekadar pekongsian.. :)

dja_amiensukhri said...

TWITCHING OF THE UPPER EYE LID. saya akan ingat nama tu. thanks ek. hehe. semua sebab2 tu cam ada kaitan je taw. adei~

Woofer Storm said...

kantoi awk gedik ngan saya..hhehee gurau^^^

dja_amiensukhri said...

huhuhu. yela tu woofer storm. ^_^

Saddan Juhari said...

eiqa penah kena, sebelah kiri, dia ngadu kat semorang, xtau mata je ke atau dia skali gedik

Ciputchiapp said...

hahahaha...nak like komen ubaidillah zulkefli and saddan juhari..tp, xde button like :)

dja_amiensukhri said...

ish, ape la saddan ni. eiqa tak gedik pon la. normal la nak ngadu kat semua an? hehe..

miss kecoh said...

sye pon pnah laaa... tbe2 mata automatik tkenyit-kenyit... tibe2 mamat sebelah rumah terperasan sye syok kat dia mse tgh sidai bju..hahaha.. org tua pn ade ckp kalau mata kite cmtu ade bala nk datang,, ade sstengah ckp ade org duk ngutuk kite...ntah laa..pasti ade alasan dri segi sains ni..hehehe

KizZ said...

Eh ntah-ntah diorang tengah kenyit mata kat Kiz tak?hihi*perasan*

dja_amiensukhri said...

miss kecoh: wallahua'lam.. eh ni, ubaidillah zulkefli ckp twitching of the upper eye lid namenye. huhu. ^_^

dja_amiensukhri said...

KizZ: haip!! xbolehhh, dorang kenyit kat saya jelaa.. :P hehe. guraw jep..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...