17 May 2013

Manisnya bila HALAL.


Assalamualaikum semua.. Hai!! (^_^)

dudududu.. *malu

Heeee senyum sampai sepet-sepet da mata ni. Malu konon. Eceh, tayah nak malu sangatlah dja. Hewww.. Sweetkan gambar tu. Ayatnya pun sweet-sweet je. Tengok tajuk post ni pun, tersipu saya. Err, poyo disitu.

Bukan gambar tu fokus utama saya. Walaupun sebenarnya saya tahu korang mengharapkan tempias dari gambar tu. Kan kan? Hihi..

Nak jadi sweet macam dorang, bukanlah hanya dengan mendekati atau meng-usha dorang sahaja. (Tahu tak ape usha? Alahai, usha yang orang zaman sekarang pakai tu. Tengok-tengok ke skodeng tah maksud spesifiknya.) Baiklah, berbalik kepada sweet tadi tu. kalau kita nak sweet macam dorang, kita kena perhatikan diri kita. Diri sendiri. Perbaikilah akhlak. Dan lebih mendekatkan diri dengan ALLAH. Nak orang baik, kita pun kenalah baik. Ye tak?

Saya? Banyak kekurangan. (Y_Y) Hmm, masih banyak yang perlu dipelajari. Belajaragama, agama, agama, memasak, mengemas, dan menghias..

Eh, baiklah. Apa mimpi saya nak berceramah bagai pulak da kan. Banyak cakap nanti tersasul ke menda lain pulak. Maklumlah, nak bercakap, kena ada ilmu. Dan manatahu saya menaip tanpa rasa keinsafan ke. Hmm, saya ada perasaan takut. Takut tak sempat je. (Bukan tak sempat kawen. Tak sempat bertaubat ler!) Korang, Allah boleh tarik nyawa kita bila-bila masa je. Mungkin esok ataupun lusa, atau sekarang. Saya pernah dengar orang cakap, taubat boleh buat bila-bila je. Jangan tunggu. Tapi saya, Wallahua'lam.

Jom doa ramai-ramai.

بسم الله الرحمان الرحيم
Ampunkan dosa-dosaku.
Bukakan pintu hatiku untuk menjadi lebih baik.
Permudahkan urusanku.
Peliharakan diriku agar sentiasa berada dalam rahmat-Mu.
Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam.
Perkenankan doaku ya Allah.
Amin..




Pssttt.. Kalau ada silap cakap, tegur tahu. Tegur! Jangan g print screen, pastu cakap saya sebar apa-apa pelik lak.
Pssttt lagi.. Maafkan saya kalau saya menaip pasal ni pun ada main-main ye.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...